Saturday, April 23, 2011

Selamat hari lahir sayang :D

Dalam banyak banyak manusia yang singgah dalam hidupku yang sementara ini, dialah yang terbaik. 
Sentiasa berkorban sehingga kadang kadang hatiku menangis terharu. Betapa besarnya jiwanya..
Walaupun aku sedar, kadang kadang aku banyak mengguris hatinya, namun dia sentiasa memaafkan dan sentiasa senyum dan tidak pernah jemu jemu menggembirakanku..

Aku selalu taajub dengan ketabahan dan kesabarannya..
Sentiasa positif dan bersangka baik biarpun aku tahu, hatinya terluka dan sedih.
Dalam senyumnya, terselit ketabahan yang tinggi.
Dalam redup matanya, tersingkap kesabaran yang tidak pernah padam dari hatinya..

Dia tidak pernah diam dari memberi nasihat dan sokongan kepadaku.
Kadang kadang aku rasakan, hatiku dan ingatanku sangat penuh dan padat dengan peringatan peringatan, nasihat nasihat yang berguna bagi seorang mukmin dan kisah kisah yang banyak menginsafkanku..
Dan ku tahu, dalam tahajudnya, doanya sentiasa megalir untukku yang jauh..

Kawan kawanku sentiasa mengusikku yang aku sentiasa rindu kepadanya, namun aku hanya tersenyum.. 
Kerana sesungguhnya aku sangat bersyukur kerana dikurniakan perasaan rindu yang mana ianya sentiasa membawaku semakin dekat kepadaNya :)

Akhir kalam, moga Allah sentiasa merahmatimu, ummiku sayang.
Moga Firdaus menjadi tempat kita berkumpul bersama selamanya ameen..

No comments:

Post a Comment