Saturday, February 26, 2011

Veges and starwberries picking :)

Alhamdulillah, dalam keadaan diri yang bimbang,kecut dan takut belum dapat beg yang wallahu a'lam tersadai di mana (Moga Allah temukan kami kembali), sempat lagi saya bersama sisters Palmy ke Otaki.

Otaki ni lebih kurang 45-50 mins dari Palmy (berdasarkan yang kami drivela). Dan terkenal dengan trademarknye sebagai industrial place dan juga farming area :)

Chillies!
Dalam banyak banyak farming areas di Otaki ni, kami memilih Penray sebagai veges and fruit picking destination.

Pick your own :)
Masha Allah! Apple trees :)
Picking chillies
Tomatoes!
Sweet starwberries :)
Onions :)
Alhamdulillah! Buckets of tomatoes, chillies, onions, apples (a little bit hidden there) and starwberries!

Alhamdulillah, dalam keadaan penduduk Christhurch sedang bersedih kerana gegaran 6.3 skala ritcher di tempat mereka, Allah masih lindungi dan pelihara kami. Malah masih disempatkan lagi untuk menikmati nikmat alam yang masha Allah tak terkata cantiknya dan sangat bermanfaat kepada manusia.

"Dan Dialah yang menurunkan hujan dari langit lalu Kami tumbuhkan dengan air hujan itu segala jenis tumbuh-tumbuhan, kemudian Kami keluarkan daripadanya tanaman yang menghijau, Kami keluarkan pula dari tanaman itu butir-butir (buah) yang bergugus-gugus dan dari pohon-pohon tamar (kurma), dari mayang-mayangnya (Kami keluarkan) tandan-tandan buah yang mudah dicapai dan dipetik dan (Kami jadikan) kebun-kebun dari anggur dan zaitun serta buah delima, yang bersamaan (bentuk, rupa dan rasanya) dan yang tidak bersamaan. Perhatikanlah kamu kepada buahnya apabila ia berbuah dan ketika masaknya. Sesungguhnya yang demikian itu mengandungi tanda-tanda (yang menunjukkan kekuasaan Kami) bagi orang-orang yang beriman." (Al An'am : 99)

Masihkah kita nampak kekuasaan dan kebesaranNya? :)

1 comment: